ДЕПАРТАМЕНТ ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Дата : 2020-11-05

У КРАМАТОРСЬКУ ВІДБУЛИСЯ СЕМІНАРИ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ РОЗДІЛЬНОГО ЗБИРАННЯ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ НА ПОЗАКЛАСНИХ ВИХОВНИХ ЗАХОДАХ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

4–5 листопада у м. Краматорську в межах реалізації міжвідомчої регіональної програми «Екологічна просвіта та інформування для сталого розвитку Донеччини на 2020-2025 роки» за рахунок коштів обласного фонду охорони навколишнього природного середовища для освітян області проходили семінари щодо впровадження системи роздільного збирання побутових відходів на позакласних виховних заходах у закладах освіти. Загалом до роботи впродовж двох днів долучилися понад 100 осіб: педагоги загальноосвітніх навчальних закладів, керівники натуралістичних гуртків закладів позашкільної освіти, представники громадськості, науковці, експерти в зазначеній галузі з різних куточків України. Захід відбувався у форматі онлайн та офлайн із дотриманням протиепідемічних вимог.

У ході роботи презентовано досягнення  щодо впровадження системи роздільного збирання побутових відходів на території Донецької області, зокрема про пілотний проєкт забезпечення контейнерами для роздільного збирання відходів усіх шкіл області, досвід освітніх установ регіону із зазначеної теми. Окремо розглянуті правові засади поводження з відходами в Україні, методологічні підходи до впровадження системи збирання побутових відходів в практику роботи ЗЗСО Донецької області, а також пріоритетні форми виховної роботи та інтерактивні технології в екологічному вихованні молодого покоління.

Учасники семінарів отримали безліч практичних рекомендацій, поділилися досвідом. Зокрема щодо участі в проєктах громадського бюджету, вибору та організації компостерів біля навчального закладу, способів його обслуговування. Не менш цікавим виявилась презентована львівськими експертами модель «Грядки Розуму» для шкіл щодо поєднання утилізації біовідходів та отримання якісних продуктів. Освітяни залюбки долучилися до мікротренінгів та майстер-класів, розглянули дієві способи перетворення відходів у доходи.

Доброзичлива атмосфера співпраці, яка панувала впродовж роботи, сприяла досягненню мети – консолідації зусиль освітян регіону з метою популяризації екологічної просвіти під час виховних заходів та впровадження дієвих механізмів роздільного збирання побутових відходів.